Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



måndag 4 oktober 2010

Herresta bodarna



Lite gråmulen dag och det blåser ganska friskt.
Promenerar bort till Forsmans eftertr. bilverkstad och bokar en tid för service, skall snart besiktiga.
Bestämmer mig för en vandring inne på Nätrafjället, länge sedan jag gick från Hinnsjöskogen.
Lämnar bilen vid korset Bryngeviken, Stor Degersjön.
Vandrar en gammal skogsbilväg innunder Hästen, till väg slut, fortsätter ytterligare för att så smånimgom vika av mot Stor Degersjön.
Prickar in Herresta fäbodar, följer sedan stig och väg efter Stor Degersjöns strand.
Efter att ha vandrat väg, en längre sträcka, bryter jag och tar tvärs å land mot där jag parkerat.
Kommer in på skogsbilväg, där jag gått ut, för att ta mig till bilen.
En orrhöna spankulerar framför mig på vägen, försöker få en bild, blev väl inte den bästa.
Går även ned till Bryngevikens strand för en koll.
Bra runda på 1 tim. 50 min. en del klättring i berg.







Karta med inritad vandring.



Herresta fäbodar



Fäbodvallen


Ut över Stor Degersjön


Suddig orrhöna




Bryngeviken.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång