Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 9 oktober 2010

Vårdhemsberget igen.

Dimma från morgonen, tät dimma, det skiner dock upp fram på förmiddag, så vi gör en liten promenad bort till kyrkogården.
Hittar min fafars och farmors grav, Anders Byström och min farmors Sara Kristina Söderlund.
De dog långt innan jag föddes, farfar var bara 54 år när han dog.
PÅ eftermiddag gör jag en längre promenad, tänkte mig bort mot Kornsjö, men det blev en runda på södersidan Vårdhemsgerget också.

En karta över hur jag ungefärligt gick.




Här en bild på den nya Botniabanan, min promenad efter banan på en serviceväg, innan jag svänger upp mot berget.


Även en bild från vägen, jag gick, bort utöver Kornsjö och Kornsjösjön.

Det var blött i skogen, men det gick lätt att vandra, luften syrerik, efter att ha rundat berget kommer jag fram vid Bjästabacken, sedan väg hem.
En bra tur, ljuvligt att vandra i okänd teräng, det gäller bara att hålla reda på vad norr och söder är.
Hemma är det intressant att med kartans hjälp försöka lista ut var man gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång