Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



måndag 27 september 2010

Sista lingonen

Älgjakten har uppehåll, måste kolla en sista gång hur det är med lingonen.
Bergomsskogen, där jag varit förut, inbillar mig att kunna få ihop ett par kg.
Inte lyckat alls, enda glädjen var att jag fick mig en promenad i det vackra höstvädret, lingonen som fanns kvar när jag var där sist, har helt försvunnit, har troligen blivit övermogna och trillat ner.
Efter att ha snurrat runt i över två timmar på hygget ger jag upp, middag väntar, fick ihop ca. 8 hg.
Nu är det finito med bärplockning för i år, hoppas verkligen att det blir ett bättre bärår nästa år, och då- om jag lever och har hälsan, blir det bärplockning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång