Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 3 juli 2011

Typiskt

Det har varit en fin dag, mot kvällen känner jag mig för en liten utflykt.
Tanken, bil in på Bjästamon, att gå med flugspö upp efter Nätraälven från brofästet Botniabanan.
Tanken blir verklighet, parkerar och börjar följa ån uppströms för att hitta ett ställe där det kan gå att svinga ett fluspö.
Det blir en ansträngande vandring,( vem kunde tro det) upp efter ån, å-stränderna, branta nipor och skogen och slyt står tätt, det blir mer att krypa fram och en plats att fiska på är bara att glömma.
Glömma, hur kunde jag glömma kameran, här har jag bäver bara några meter bort, simmar makligt ned efter ån, vänder och kommer uppöver igen.
Får väl vittring, ett väldigt plask markerar att jag är upptäck, så plaskar det till på flera ställen, det var tydligen flera bävrar i farten, och så har man glömt kameran. Typiskt.
Vänder efter någon timme, ingen mening, har lyckats doppa streamern ett par ggr. med följd att några små abborrar visat intresse, men nu plockar jag ihop och vandrar hemmåt.
Kul ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång