Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



måndag 27 juni 2011

Hjortron hur blir det sök.

Äntligen lite sommar igen, efter att ha latat på förmiddag, sol och fika, gjorde jag en runda in på Skuleskogen, Ödensskogen.
Tanken var att kolla hur det såg ut på bärfronten, hade hjortronen börjat knyta sig och skulle det överhuvudtaget bli några bär.
Faktum, kom på myrar med mycket hjortronkart, så det verkar bra, blåbär är också på gång, svår att se när det är kart, men det blir.
En räv tassade på lätta fötter, framför mig, efter den skogsbilväg jag gick där i början den smet dock in i slyet efter vägkanten, innan jag fick bild.
Det var även mycket tramp av älgfötter efter vägen, men fick ej se någon älg.
Kameran var med, så det blev några bilder, visar från ett område med riktig urskog, vackert med orörd skog och solen som bryter igenom.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång