Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 4 maj 2011

Bergklättring

Det har städats, det har promenerats en runda på byn, apoteket har besökts, så nu är det tid att ta en riktig jobbar runda.
Stigen över Åsen mot Cubabron, väl över bron upp mot grusgropen för att sedan börja bergklättring.
Prästberget, tänker mig upp på toppen för att sedan följa bergkammen mot Nässjökammen.
Väl uppe, det var brant, breder nejden ut sig förrödande vacker, vilka vyer och nu kom jag på kameran ligger hemma på skrivbordet, vilket öde.
Utsikten beundras ändå, näsan vänds mot väster och vandringen efter bergsträckningen mot Nässjö påbörjas.
Riktar in mig mot ett speciellt ställe efter den väg som går från Nässjö till Nässjöbäcken.
Spikar men känner inte igen mig, det har varit skogsavverkning under vinter.
Jag är ändå rätt, vägen skymtar och det blir vandring efter väg tillbaka hem.
En riktig tur, jobbig, men det är så jag vill ha det. Synd på kameran, det skulle smakat att få visa lite av utsikten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång