Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 19 januari 2011

Vilken dag

Det är ett tag sedan jag skrev i min blogg, har väl inte haft något speciellt att skriva om.
Skriva om att man promenerar runt här inom samhället är ju inte så mycket att orda om.
I dag dock en skidtur, ett fantastiskt väder med strålande sol och några - gr.
Det blev en tur efter scoterspår, är ju så behändligt går att komma hur långt som helst efter spår här från Åsen.
Det blev en runda på ca. 15 km. härligt att glida fram, visserligen hade det kommit isning i går, så vallan nöttes bort men vad gör det jag jäktar ju inte fram.
Toppen, är det samma väder i morgon tror jag att det blir en tur in på Nätrafjället, är ett tag sedan sist.

1 kommentar:

  1. Tur att det är lättare att valla om skidorna i dag än det var när vi var barn. Minns Du hur vi stod med blåslampan och brände in, vad det nu var. Tjära kanske.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång