Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



måndag 24 januari 2011

Skön vårdag

Morgonen mulen, men det har blivit milt, +3 gr. har egentligen tänkt mig en skidtur, men då det är + grader får det bli en promenad i stället.
Det får bli en längre runda, Cuba- Norra stranden Å-fjärden inunder Prästberget över bron Sanningssundet Köpmanholmen Åmynnet och hem.
Det slår mig, där jag promenerar, efter typ skogsbilväg längs Å-fjärden, vad jobbigt klövdjuren har det nu.
Det har kommit bra med snö, älgen med sina långa ben går det väl ganska bra, för än så länge, men rådjuren dom stackarna, har det nog inte lätt.
Då det är så mycket snö, söker sig djuren in på de plogade vägarna, är då utsatta för att bli påkörda.
De många viltolyckorna vittnar om detta, så vi bilförare tänk efter före, räkna med att det kan dyka upp ett vilt efter vägen och så är olyckan frramme.
Vilken skön vårdag och vilken skön promenad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång