Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 2 maj 2010

Svartjobb.

Entré Nord Näske

Brygga ned mot grillen

Grillplatsen


Ned mot Salsviken


Snyggt jobb (svartjobb)


Skravelbäcken i yster dans mot havet



Undrar hur mycket snö det är kvar vid Entré Nord, där bortom Näske, måste åka och ta mig en koll.
Visst det är snö, så mycket att jag måste lämna bilen i Näske, får gå hela vägen upp.
Entré Nord, är ej till fullo klart, färdigställs i sommar, men parkering och grillplatsen är klar, anslutning ned mot Salsviken återstår.
Här är ett svartbygge på gång, naturvårdsverket har tydligen anlitat bäver till hjälp med trädfällning efter stigen ned mot havet och Salsviken.
Kan inte tänka mig att det arbetet infattas i ordinarie avtal, måste vara ett svartjobb.
På grund av snön blir det ingen tur på sidan om stigen, det får bli vandring bort till Skravelbäcken och sen åter.
Skravelbäcken bröstar upp sig med smältvatten, den känner sig riktigt stor, brusar och gormar och tycker säkert att den är något.
Salsviken isfri, ingen is så långt ögat kan nå, kanske snart tid för en fiske tur efter havsöring.
Det blir ändå en skön vandring och det dröjer nog inte så länge förrän all snö är borta och då är det fritt fram för alla älskare av Skuleskogen.

2 kommentarer:

  1. Dom får kanske göra rotavdrag.....hahaha, visst var jag fyndig?
    Nog var det mycket snö kvar där fortfarande. Det dröjer väl ett tag innan vi kan ta den efterlängtade promenaden.....

    SvaraRadera
  2. 2-3 veckor kanske, i fjol gick jag med Roland inne på skogen den 18 maj.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång