Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



tisdag 18 maj 2010

Gvalsjön

Utsikt över sjön från söder

Rastplats, södra sidan

Rastplats norra sidan

Skön bild mot söder


Murkla.
Vilka dagar det varit, sol och värme, har varit lite vandringar men har cyklat en hel del.
Därför i dag en ny vända, en tur in på skog jag aldrig besökt förrut.
Cyklar till Skrike, promenad sedan dels efter skogsbilväg, dels tvärs å land.
Turen sträckte sig in mellan berg, där en liten sjö, Gvalsjön, ligger högt belägen med fint kallkällvatten.
Sjön är även ett fint ädelfiskevatten, måste dit om någon vecka och prova med fluga, tycker det är lite väl tidigt än.
Såg ändå två vak, varav ett var av en stor fisk.
Tar ett antal bilder, sjön idyllisk med två vindskydd och flera grillplatser, populär på våren och isfiske.
På tvärs å land vandringen stöter jag på ett murkelbestånd, ser ett mindre antal men förmodar om jag tittat mig om och sökt skulle jag hittat flera.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång