Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 3 januari 2010

Vinter paradis

Skidspår och solglitter
Solen smeker trädens toppar

Myrlandskap i snö





Paradis, Nätrafjället är väl något av ett sådant, i dag har jag kunnat göra min första skidtur där i Paradiset.
Solen strålar, nästan molnfritt, snökristallerna gnistrar som små prismor det är fantastiskt vackert.
Spåren inbjudande vi Hinnsjöstugan, det suger lite i ovana ben spåret upp mot Blåvikshöjden, men väl uppe där det planar ut, går det att sträcka ut.
Spårat bra fram till korset mot Sunnansjö- Västersel, men det finns skidspår ändå, många har varit ute denna vackra dag.
Fortsätter mot Mjäla innan jag vänder, en eller flera älgar har varit i farten efter skogsbilvägen mot Mjälabodarna, har betat av slyet efter vägkanten.
Solen orkar knappt över horisonten, strålarna ger ett overkligt skimmer genom de snötyngda grangrenarna efter spåret.
Vilken underbar dag att gå på tur.
Tillbaka vid stugan, känns perfekt att äntligen fått göra den första skidturen för denna vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång