Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 23 januari 2010

Fröstdalsberget

Blir lite enahanda motionsturer den här tiden på året, min lust är ju att kunna leta mig ut till platser på sidan om.
Nu är det närmast, om man promenerar, väg eller scooterspår, skidor efter uppkörda spår.
I dag fick det bli en kombination såväl skidspår som scoterspår.
Skidor på Bjästamon 8,5 rundan som ökades ut med att följa scoterspår upp förbi Fröstdalsbeget, blev ju ändå lite annat.
Läste i dag ett reportage, där det gjorts en tur med snöskor inne på Skuleskogen.
Har ju själv många gånger varit ute på sådana vandringar, är dock ett tag sedan sist, får ta och återuppliva eller ta fram teräng skidorna.
Blir det en fin dag framöver får jag nog gå till skott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång