Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



torsdag 21 januari 2010

Orrfestival

Spåret genom en tunnel av snötyngd skog


Skog och snö Hästen långt i fjärran

Selshöjden bort mot norr


Denna tid på året, med snö i markerna, är lite av en död period för mig.
Vill ju kunna vandra fritt i naturen, nu är det att följa ett skidspår om man vill komma ut.
Ser fram emot mars april när skaren börjar att bära, då börjar det riktigt roliga igen.
Vad göra, man kan ju inte sitta inne i väntan på vår, det blir att vandra efter vägar, scoterspår eller som i dag en skidtur inne på Nätrafjället.
Vädret perfekt, mulet men en bra temperatur, spåren likaså nyligen uppkörda efter den nysnö som föll för ett par dagar sedan.
Mycket vilt har vari i farten, sedan snöfallet, det är harar som gått på traj, en räv som nyttjat spåret för en längre runda i sök efter mat.
Efter skogsbilvägen mot Mjäla fäbodar, där lövslyet vuxit tätt efter vägrenen, har orrarna haft party, tätt mellan trampspåren i lövslyet och en del hade övernattat i snögrotta, blev störd i sömnen när jag kom skidande.
Har alltid kameran med på mina strövtåg, skidturer, spanar efter något att föreviga att ha i mitt fotoalbum.
Naturen bjuder på en oändlig mängd av synintryck, har man tur kan något verkligt extra dyka upp.
Skidturen perfekt, synintrycken över de milsvida snötyngda skogarna likaså, förhoppningsvis blir det flera turer på skidor i vinter.

2 kommentarer:

  1. Du får alltid så fin blå färg på Dina bilder....

    SvaraRadera
  2. Vet ej vad det beror på, men är ganska läckert.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång