Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 20 september 2009

Vilken underbar höstdag

Utsiktsplatsen, i samspråk

Ledig våning

Risigt värre


Törtall



Utsikt





Vid grillen, röken besvärar




Wille undrar vad gör du?






Isabell ringer, vi har tänkt åka till Entré Väst och kolla skall ni hänga med? vilken start det blev på dagen.
Promenad från bommen, den öppnas nästa helg, lugn promenad upp till inkörsporten Skuleskogens nationalpark.
Dagen helt underbar stopp vid grillplatsen, fikastund, fortsätter sedan till utsikten Nylandsruten ovan Långtjärn.
Vi blir sittande där i ett par timmar bara njuter av stillheten, solen skiner allt är fullkomnat, det kommer flera vandrare alla begeistrad över den fantastiska möjligheten att ta sig in i parken speciellt med tanke på de som ej har så lätt att ta sig fram i skog och mark.
Man ser långt åt nordost kan man bland annat se Husumfabriken, vindsnurrorna Skagsudde hela kusten öppen att skåda.
Tänk vi var ute i fem timmar vilken dag det blev,

2 kommentarer:

  1. Nu tror jag att jag har kommit på hur jag skickar kommentar. Jag loggar in på min blogg och därifrån kan jag gå till Din.
    Vi får se hur det går....

    SvaraRadera
  2. Kan Du tänka Dig.....det funkade!
    Det ska jag prova fler gånger.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång