Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 19 september 2009

Jag är bortglömd

Grillplatsen

Snart övervuxen och lite på sne

Kornsjösjön och Sunnansjö långt i fjärran


Urskog



Ned mot Svedjesjön




Det är flera år sedan sist, ingen har besökt mig, jag ligger helt bortglömd på Nässjöberget ensam övergiven och snart överväxt, jag är en utsiktsplats.
Min grill av ett cementrör vittrar sönder bord och bänkar intill ruttnar bort, helt bortglömd är jag.
Ibland har nån tjäder suttit i martallarna runt omkring och kalasat på tall barr, nån räv eller hare har strukit förbi det har väl också hänt att någon älg stått majestätiskt och spanat ut över vidderna.
Nu har det hänt har fått besök, av en ensam vandrare, han kom från Nätraberget kryssade sig sökande upp mot mig som om han faktiskt var på sök efter mig.
Jag blir fotograferad, när blev jag det sist, sträcker på mig försöker i varje fall min högra sida har sjunkit ned i mossan och jag lutar betänkligt bakåt men jag gläds, äntligen har någon observerat att jag finns till.
Vandraren stannar en god stund tittar sig omkring tar foton beundrar de fantastiska vyer som erbjuds från min plats.
Man kan se långt åt söder, Köpmanholmen, Åfjärden, Svedjesjön och “Spjuteslia”, åt väster Kornsjösjön och långt i fjärran Sunnansjö underbart vackert.
Kanske jag får uppleva en ny tid med besökare, nu när jag vet att någon har upptäckt mig, välkommen alla människor det skulle vara underbart med flera besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång