Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 9 september 2009

Det blev en riktig genomkörare

Vilken myrstack
Kantareller

Utsikt mot havet



Kan man kalla det för örn nästet
utsiktsplatsen

Långtjärn djupt därner


Utforskning av Entré Väst, hela infarten, promenerar vägen upp dalgången upp mellan Nylandsruten och Högsvedjeberget.
Det arbetas för fullt uppe vid infarten, som skall öppnas i september, jag fortsätter förbi och vandrar in i Nationalparken stigen fortsätter fram skrå efter Nylandsruten bort mot Långtjärn lättgången väl preparerad stig.
Stigs ände, bergsstup med stor utsikts plats, Nylandsruten direkt ovan Långtjärn.
Vidunderlig utsikt, dels ned mot tjärnen och sen över skogar och berg ut mot kusten, vidunderlig vy.
Fortsätter branten ned till Långtjärn, därefter vandringsleden till Skrattabborrtjärn och stugan där.
Funderar på fortsättningen, skall jag gå tvärs mot bilen över Långtjärnshällorna mot Stor Hornvattnet eller ta en gammal stig mot Dal och sen gena in från den.
Det blir det senare alternativet vandrar stigen ner mot Käl, får en bild av fallet i Ävdalsbäcken, nere vid Fjällävdalsmyran söker jag den stig som där skall gå mot Dal, svårfunnen försvinner ibland har nog inte använts på mycket länge.
Vandrar efter Krypbäcken, djupa raviner där den slingrar sig fram, nu gäller att hitta där jag skall gena för att komma rätt, tänker mig in på en skogsbilväg som går från Forsberget.
Prickar slutet på vägen direkt och följer sedan väg mot bilen upp förbi Stor ruten och Lill ruten, det blev verkligen en genomkörare.
Ett tillägg, jag såg och såg och vart jag såg kantareller jag såg.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång