Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 23 september 2012

Krypen.


Det är moln från morgonen och förmiddagen, skiner upp så småningom artar sig till en bra eftermiddag, vandra och fotografera hägrar.

Det är ett tag sedan Entré Nord stod som utgångspunkt, någon månad sedan, passar bra med ett nytt besök.

Vandrar förbi Salsviken bort mot en liten kallkällbäck, som där rinner ned mot havet.

Här tar jag kurs mot Krypen, en brant öppning upp mot kustbergen, det blir en hård klättring, men väl uppe ges lön för mödan.

Hela skärgården breder ut sig där nere i djupet, vilken fantastisk utsikt, kameran riktas in mot den mer hänförande utsikten efter den andra, lyckliga jag som får uppleva detta.

Fortsätter långt inne på skogen bort mot Tärnättvattnen, bergen innan uppe på hitom, ännu en gång breder den hänförande utsikten ut sig, än en gång åker kameran fram, klick, klick bild på bild laddas upp.

Tid för hemfärd, som sig bör den lättare vägen är inget som lockar, hittar en liten skreva, typ Slottdal i miniatyr, söker mig ned från berget försiktigt, efter några vedermödor, hittas leden mot Näske fäbodar, nu blir det lätt vandring efter leden tillbaka.

Så var den vandringen avklarad, allt det sköna har lagrats, på såväl näthinna som i kameran, det blev verkligen en skön dag.









 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång