Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



tisdag 3 juli 2012

“Snattren” på gång!


En riktig fjällrunda, start Tretjärnarna upp förbi Aftontjärn och sedan Hästtjärn, hjortronen “snatterbära” har börjat knyta sig, ser ut att bli bra med bär.

Följer Hästtjärnbäcken nedöver, förundras över Bäverbyggen, minner tillbaka till ungdomsåren, då här var riktig vildmark.

Mossavattnet, tänkte mig att vandra södra sidan, men det verkar så “olandlägligt” så det får bli norra stranden.

Högvatten i tjärnen, vattensjukt efter stranden, får söka mig upp på högre mark, men en hyggesrensning gör vandringen mycket besvärlig, men fram kom jag.

Svänger upp mot Tretjärnarna och startplatsen, är på helt okänd mark, men kan man hålla ordning på väderstrecken och läsa av naturen, fixar det sig, att hitta rätt.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång