Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 3 mars 2012

Mitt eget Vasalopp.



Dagen strålande, - 5 gr på morgonen, plockar fram skidorna och äntrar bilen, skall bli en runda inne på Nätrafjället.

Isiga spår, inget fäste men ett fantastiskt glid, tar av mig skidorna och går hela Hagaris linan upp.

Sedan snabb åkning förbi och bortom Mjälabodarna, här viker jag av, ned mot Mjälabäcken för att ta mig fram efter skogsbilväg mot Västersel, för att gena in mot och på spåret igen.

Det går trögt att åka friåkning på skaren, en skare som bär dåligt dessutom bakhalt, det tar sin tid.

Väl framme på spåret snabb åkning en bit, men den långa, dryga 2 km, löpan ned mot Hinnsjö stugan, här vågar jag inte släppa iväg.

Tar av mig skidorna och går fram till Hagaris linan, sedan är det raka spåret, nu kan jag ta på skidorna igen och släppa iväg.

Det går undan, men jag står på benen, det blev en lång tur, kanske inte i km. men tid tog det, mitt eget Vasalopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång