Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 7 december 2011

Att runda Fulberget.

Vandrarskorna, darrar av lycka, när jag kommer till förrådet för att hämta ut dem, det skall bli en liten vandring.

Torsdagar är ju mina vandrar dagar, men nu skall den kommande torsdagen, tillsammans med mina vattengympa adepter, tillbringas på(i) Paradiset, så därför vandring onsdag.

Gamm lia upp mot Gårbäcken, sen höger efter gammal kärrväg, korsar E-4 an, följer Gårbäcken upp, efter skogsbilväg in över skogen.

Fulberget har en rosa dräkt på sig, men innan jag hittar en bra plats för fotografering, har dräkten lagts av, men vackert var det.

Fortsätter väg upp, och vad är detta, sitter Tomtefar efter vägen, en grå skepnad med skägg, det måste vara Tomten.

Tomtefar har tagit ledigt från julklapp hetsen, med några av sina Nissar har han slagit sig lös.

Rådjursjakt, smakar säkert bra med en rådjurstek till julbordet, kollar med en av Nissarna om jag stör med min vandring, men det var OK.

Följer väg till slut, sedan myrdrag bort genom skogen, inunder Vårdhemsberget, riktning Kornsjö.

Går lätt att vandra, myrarna frusna, det har varit kallt ett par dagar, efter dryga km. dyker Botniabanan upp, är nu framme vid den väg som följer banan, det är bara att följa den tillbaka mot Bjästa, lätt som en plätt.

Kornsjötjärn isbelagd, ligger avslappnad inunder Tjärnberget, vilar ut efter en hektisk sommar, med massor av häckande, skrikande, skrattmåsar.

Bjästabacken, här är snökanonerna i full aktion, minner om den värsta snöstorm, finns hopp, att backen kan nyttjas till Julen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång