Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



torsdag 8 september 2011

Blött men skönt


Det har varit regn i det närmaste två dygn, men så en fin förmiddag och med den lusten till en vandring.

En vandring, så att säga, på hemma skogen, väntar dock till eftermiddag eftersom vi har arbetare hos oss.

Gamla E-4 an upp genom Spjuteslia, så kommer regnet, vid Gårbäcken tar jag kraftledning mot Tjärnsmyran för att där svänga mot ny E-4 an.

Korsar vägen och in på Västansjö skogen mot Korsbacken, regnet ganska intensivt, det porlar och skvalar i alla diken och rännilar, marken full av vatten, och jag är blöt.

Blöt, ändå skönt, har man bra kläder närmast kroppen känns inte det våta så mycket, håller man igång är man ändå varm.

Riktar in mig mot Vårdhemsberget, skidbacken, utlöpare från berget.

Håller riktningen bra, förutom lite zigzag gående, följer en del uppgångna stigar, men backen dyker upp där den skall.

Nu är det enbart väg tillbaka, brant ned från berget, men att gå på väg är ju lätt, så snart är rundan avverkad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång