Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



torsdag 4 november 2010

Spjuteslia

Vädret är fint, manar till en vandring, solen strålar från en nästan molnfri himmel, 5-6 grader varmt.
Funderar på Spjuteslia och upp mot Näskeberget och Tv masten därstädes.
Detta är marker jag aldrig varit på förrut.
Transport sträcka upp på lia, sedan vandring in mot Näskeberget och vidare bort, för att så småningom komma ned vid skjutbanan Bredånger, sedan väg tillbaka hem.
Några, i mitt tycke, fina naturbilder, det är otroligt vilken natur vi har.
Underbar utsikt och vyer, var man än är.

En bild ut över Bjästa, Skrikesjön kan ses i fjärran.




Så här kan man också se ut.




Vy ut över Bredånger, Åfjärden, Köpmanholmsfjärden med Köpmanön och Balesudden i fjärran.

2 kommentarer:

  1. Tänk va man ha traske och gått och cykla ufför gammspjuteslia.. då vare int te å åke nan bil int.
    De va längesen nu.
    Inte kan jag känna igen bilderna i dag. Men vacker är det.

    SvaraRadera
  2. Dom här bilderna är inte ifrån vägen, jag har vandrat in på skogen och upp i bergen mot näske.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång