Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



torsdag 1 juli 2010

En omväxlande dag.

Börjar dagen med en gemensam promenad till kyrkogården, att kolla blomplanteringar på våra käras gravar.
Fisketur, tar mitt flugspö och vandrar in till Rutstjärn inne på Skule skogen.
En älg går och betar efter e-4an på väg upp mot där jag parkerar min bil, den bryr sig inte det minsta om trafiken.



Rutstjärn ligger nästan blank



Visst ser det inbjudande ut

Rutstjärn, denna lilla tjärn med sitt kristallklara vatten, här finns småvuxen öring, mitt hopp är att kunna lura någon till hugg, på min förföriskt lagda fluga.



Lockar ingen öring till hugg, bara ligger där.

Öringarna verkar dock inte speciellt på hugget, inte en enda verkar intresserad, dom finns där för ett och annat vak kan skönjas.
Känner mig ändå nöjd, efter att även fått spana in lite hjortron kart, packar ihop och söker mig åter ned till bilen.


Hjortronen har knutit sig, kanske, kanske blir det ett bärår.

Än är inte dagen slut, det blir dans till kvällen, PRO Docksta bjuder in till dans på Kustladan.
Det blev verkligen en omväxlande dag.



Jungfru Marie Nycklar (vacker att skåda)





Revsmörblomman likaså.

5 kommentarer:

  1. Var ligger Rutstjärn?

    SvaraRadera
  2. Den ligger på Skuleskogen, till vänster, när man kommer från Ö-vik, avtag vid kärringbacken.

    SvaraRadera
  3. Iiiiiiii, det säger mig ingenting.....
    var är kärringbacken????

    SvaraRadera
  4. Kärringbacken är kullen på skuleskogen vid avfarten till "Östjärn", blev du na klokare?

    SvaraRadera
  5. Jo gosse va klok ja blev....

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång