Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 29 juni 2013

Ôsskogen


Dagen mulen, inget regn dock och temperaturen passande, passar då bra med en långvandring inne på skogarna.

Ôsskogen, bortom Ôsbodarna, 2 älgar blockerar vägen bortom bovallen, hinner försvinna innan kameran kommer fram.

Börjar vandringen, en orrhöna, med ungar, gör ett uppflyg, försöker luras, jag är skadad kom och ta mig, men jag går inte på den niten, fortsätter vandra oberörd.

Vandrar över myrmark, hjortron karten tätt efter myrkanterna, blåbären börjar mogna på hyggena, hallonen ser ,även de, ut att bli bra.

Svetten lackar trots den behagliga temperaturen, men det är skönt och lugnt i skogen, bruset från e-fyran i öster, ger en bra bakgrunds association till vandringen.

Blåbären börjar mogna,
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång