Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 23 maj 2012

Expedition Balesuddens Naturreservat


Vi har ju runt knuten en fantastisk natur, Skuleskogen, Nätrafjället och så Balesuddens naturreservat.

Just Balesudden vill jag göra en vandring till, en vandring lite på sidan om, finns ju, från Hålviken, en märkt led att följa, men vadå?

Det märks att vintern varit hård många träd har ramlat, tyng av snö och hårda vindar, men uppröjning är gjord leden framkomlig.

Men så var det där att följa led, är ju inte något som hägrar alla gånger, äventyret finns med större sannolikhet på sidan om.

Därför, efter att följt leden fram till Täckviksbäcken, viker jag av och följer bäcken till där den rinner upp bortom alla bergen.

En vandring som verkligen gör själ för namnet vandring, genom tät granskog, upp över branter och ned igen, för att så småningom hamna bra till för att kunna ta del av den underbara utsikten, ut över vår skärgård.

Det blir många foton att lägga i minnets arkiv.

Efter att ha snurrat runt, mellan och upp på ett antal bergstoppar, söker jag mig ned till leden för att nyttja den tillbaka, hur det än är det är lättsammare så, och motion har jag fått massor av.

Det är rent sagolikt att vi har en sådan natur, nära inpå, så lätt att komma till, finns orken och viljan är det bara att vandra, njuta och bara va.

Titta och njut av vår natur.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång