Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 6 april 2011

Är våren här?

Det är 11 gr. varmt, solen har flödat på förmiddagen, hur underbart som helst, molnar till på eftermiddagen. jag har promenerat mest hela dagen. Det har varit en runda tillsammans, med kära frun på förmiddag, runt på samhället. Så har jag då gjort min långa runda, förbi Kyrkan- Cubabron- och runt Svedjesjön. Här slog det mig, nu är nog våren på gång, isen i Nätraån där vid Cubabron börjar bryta upp så smått, det porlar och rinner i diken efter vägen och man kan höra vattnet brusa i rännilar under snötäcket. Sjöarnas isar är täckt av vatten, från den snö som töar bort. Vårfåglarna börjar anlända, man kan höra tissel och tassel i snåren. Visst det är vår. Nätraån, vid Cubabron, börjar kasta sina isbojor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång