Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



onsdag 9 mars 2011

Strupen.

Det har varit några dagar sedan, det blev en tur på skidor.
I dag en passande dag, dock lite annorlunda ändå, inte en tur efter skidspår utan tänkt, tvärs å land.
Startar vid Hinnsjön, (skidar med Vildmarkskidan) bortom Gåsviken, tar stranden bort mot Storön och Skräbbudden, fortsätter sedan upp mot Strupen, viker in mot Byviken och Österbybodarna.
Här vänder jag och skidar åter men viker av in i Långviken, där det blir tur tvärs över mot Västerbybodarna.
På håll ses, vad jag först trodde var Tranor, men är förmodligen två Kanadagäss, cirklar runt över det lilla öppna vatten som finns vid Gammbodbäckens inflöde.
Var dock för långt håll att vara helt säker, men ändå det måste vara Kanadagäss hur otroligt det än är.
Vid hemvägen med bilen, stöter jag upp minst tio Järpar som uppehöll sig på vägen, förmodligen sök av småsten, till att förbättra matsmältningen.
Dagen har varit fin, men snö är utlovad, det kommer också några flingor fram mot eftermiddagen.



Här på väg in mot Strupen.



Lite öppet vatten, vid Gammbodbäckens inflöde.




Österbybodarna



Västerbybodarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång