Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



lördag 26 juni 2010

Vedstapling

Är i Saxnäs, hälsar på under midsommar.
Har varit toppen hitils, inte vädret, men i övrigt jätte skönt.
I går världens åskknall och dito regnskur, det vräkte ned.
Vad har jag sysslat med, vädret har inte inbjudit varken till fiske eller promenader, jag har staplat ved.
Ligger ca.60 kubikmeter kluven ved på gårdsplanen, allt skall staplas in under tak och det som inte ryms under tak skall staplas på annan plats och täckas.
Har staplat i två dagar, en massa kubik, har gett mer än långpromenader.
Har även fotat vedhögarna, men får vänta med att lägga in bild till jag kommer hem.
Hoppas ändock att det är någorlunda väder i morgon, känns lite konstigt att ha varit till fjälls och inte kunnat göra en tur in mot Satsfjället.
Fisket blir nog inte hellre något.

2 kommentarer:

  1. Du får sjunga med Povel Ramel, men han staplade väl bräder han hahaha..

    Vi har haft toppenväder. Tji fick Ni....
    Nää, det menar jag inte. Jag bara skojade.... önskar Er allt gott i Saxnäs.
    Men om sanningen ska fram så är jag glad att vi inte har åkt dit.

    SvaraRadera
  2. Vi har haft det toppen ändå.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång