Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 14 mars 2010

Nätrafjället

Solen strålar, det är en skön dag, inte så varmt kommer nog att hålla sig på - sidan i skuggan hela dagen.
Det blir skidor i dag, Nätrafjället, start vid Skrikebodarna och så hela rundan.
Skrike-Bjästa-Sunnansjö-Mjäla-Näs och så ner till Skrike igen.
Tog mina skidor, för hårda isiga spår med klister, men det hade kommit lite snö under natten, så det var bara att ta lite burkvalla på och sen kämpa. Glidet var inte det bästa men runt kom jag.
Det stod 22 bilar på parkeringen när jag kom åter och då var det säkert flera vid Hinnsjön.
Fjället är populärt.

1 kommentar:

  1. Otroligt att det finns plats för alla bilar.

    SvaraRadera

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång