Bild förtydligande

Utsikt mot söder från Slåttdalsberget.



söndag 23 augusti 2009

Blött

Kanske en bild på Brynge fäbodar skulle passa
Vilken bedrövlig sommar det egentligen varit, här vid Hinnsjön, de dagar som varit varma har det varit så varmt så då har man inte kunnat vara ute på språng. Mest har det dock varit regn och kyligt.
Måste ändå göra en tur in på fjället, bilar upp mot Västerselsbodarna, går fäbodleden över Selshöjden ned till Brynge fäbodar. Fäbodstigen blöt har runnit mycket vatten efter den.
Bryngebodarna, här börjar det se lite höstligt ut, lite folk verkar ha varit ute på vandring av gästboken att döma.
Tar nu tvärs å land, mot skogsbil vägen till Mjäla fäbodar, Södra sidan Selshöjden snuddar Stor Tors myran och Staka myran kommer fram till skogsbilvägen nästan precis jag tänkt mig känner mig riktigt stolt att kunna gå så exakt utan karta och kompass och på ganska okänd mark.
Tar nu vägen tillbaka till bilen som jag har vid Västersels fäbodar.
En bra tur trots all blöta i alla små myrdrag jag korsat har vattnet gått högt över mina skor.
Skriver detta på kvällen, när Hinnsjön är nästan helt blank, med en fantastisk solnedgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
Pensionär, född 1930, gillar att vara ute i naturen, fiska, vandra i fjällen, fotografera, dansledare, körsång